امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403

Tuesday 14 May 2024

چرا دوربین مداربسته لامپی را انتخاب کنیم؟

1402/09/07
کد خبر : 2408369
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 202 نفر

علت استفاده از دوربین های مداربسته

پیش از آن که به دوربین مداربسته لامپی بپردازیم، قصد داریم تا هدف اصلی از استفاده از دوربین های مداربسته را بررسی کنیم. قطعا بر این موضوع واقف هستید که دوربین های مداربسته در واقع نماینده ای از مجموعه ی امنیتی دوربین های مداربسته می باشد که دارای اجزای مختلفی نظیر دستگاه ضبط تصاویر، صفحه نمایش، میکروفون، اسپیکر، کابل، فیش، پایه ی دوربین و سایر وسایل است. اما چنین مجموعه ی گسترده ای برای تامین هدف امنیت، حفاظت، کنترل و نظارت مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین هر چه این اجزا قابلیت هایی مبنی بر تکمیل این اهداف باشند، از استقبال بیشتری بهره مند خواهند شد.
 
به عنوان مثال شاید شما به عنوان مصرف کننده نیازمند استفاده از دوربین های مداربسته ای هستید که در ضمن حفظ نظارت شما بر محیط، برای افراد متفرقه جلب توجه ننماید. حتما به این امر واقف هستید که با فراگیر شدن استفاده از سیستم های امنیتی، افراد خاطی نیز روش هایی را برای عدم ثبت تخلفاتشان توسط دوربین های مداربسته به کار می گیرند. بدین ترتیب، این افراد با دیدن دوربین های مداربسته قادر به مخفی کردن تخلف خود خواهند شد. اما اگر دوربین شما به صورت مخفی در محیط قرار بگیرد، این مشکل حل شده و بسیاری از سودجویان را در تله ی خود گرفتار می کند.
اما شما شاید تجربه ی کافی در استفاده از دوربین های مخفی را نداشته باشید. این گونه دوربین ها معمولا باید در جاهایی از مکان مورد نظر نصب شوند که کمترین جلب توجه را داشته باشد، این موضوع سبب کور شدن دید دوربین شده و گستره ی دید دوربین ها را کاهش می دهد. پس بهتر است تا برای این کار راهکاری مناسب تر اندیشیده شود. راهکاری که امنیت را تامین کرده، کنترل محیط را در دست بگیرد، جلب توجه نکرده و گستره ی دید وسیعی هم داشته باشد. اگر شما هم به دنبال چنین دوربینی هستید، با ادامه ی این مطلب همراه ما باشید.

آیا می دانید دوربین مداربسته لامپی چیست و چرا استفاده از آن به شما توصیه می شود؟
شاید در ابتدا در ذهن شما تداعی شود که دوربین مداربسته لامپی، پر از لامپ بوده و این ویژگی علت نام گذاری آن است. اما اگر با دید دیگری به این موضوع نگاه کنید، حتما با خود فکر می کنید که این دوربین دارای ویژگی دید در شب است و لامپ های موجود در آن بیشتر از هر نوع دیگری جلب توجه خواهد کرد. اما به هیچ وجه علت نام گذاری دوربین مداربسته لامپی، وجود لامپ های داخلی درون آن نیست. بلکه این دوربین ها ظاهری کاملا شبیه به یک لامپ دارند. ظاهر این دوربین ها تا جایی شبیه به لامپ است که هرگز از یک لامپ واقعی قابل تشخیص نیست. لامپ ها نیز که یکی از اجزای جدایی ناپذیر هر محیط داخلی و مسقف خواهند بود و وجود آن ها در میان سقف به هیچ وجه نظر افراد را به خود جلب نکرده و نمونه ی بازر یک پارادوکس است. چرا که با وجود آن که کاملا در معرض دید می باشد، اما هرگز کسی به آن مشکوک نشده و در ذهن افراد بسیار عادی جلوه می کند. پس اگر شما به دنبال دوربینی هستید که کمترین جلب توجه را در مکان های داخلی داشته باشد، ما دوربین مداربسته لامپی را به شما معرفی می کنیم.


 
دوربین مداربسته لامپی و قابلیت های آن


شکل ظاهری این دوربین، بارزترین ویژگی و قابلیت آن به شمار می آید، اما این تنها موضوعی نیست که در پیرامون استفاده از این دوربین ها وجود دارد. همان طور که گفتیم، مجموعه ی دوربین های مداربسته دارای اجزای مختلفی است. این اجزا برای آن که هدف مجموعه را تامین کنند باید به هم متصل شوند. اما محل قرار گیری هر کدام از آن ها ممکن است فاصله ی زیادی با هم داشته باشد. همین امر سبب افزایش آسیب های احتمالی و قطعی های تصویر و صدا خواهد شد. وجود همین اجزای متفاوت نیز خود به جلب نظر خاطیان کمک کرده و این افراد با قطع یک رشته سیم قادر به از کار انداختن این دوربین ها خواهند بود.
اما دوربین مداربسته لامپی، از همه ی اجزای گفته شده بی نیاز است و حتی نیازی به کابل کشی برای تامین برق نیز ندارد. چرا که از همان سیم های موجود در سقف برای لامپ های معمولی استفاده می کند. حتی پایه ی این دوربین ها نیز بسیار شبیه به سرپیچ لامپ بوده تا استتار را کامل نماید. نا گفته نماند که این دوربین به صورت داخلی دارای حافظه، میکروفون و اسپیکر است. انتقال تصویر آن نیز روی گوشی همراه شما به آسانی امکان پذیر بوده و اینترنت آن از طریق یک سیم کارت تامین خواهد شد. در مورد روشنایی محیط خود نیز اصلا نگران نباشید، این دوربین ها مانند یک لامپ واقعی روشنایی هم دارند.
البته این دوربین تنها زمانی که شما نیاز به یک دوربین نامرئی دارید، کاربرد ندارد. اگر شما به دنبال دوربینی باشید که آشکارا به کار خود ادامه دهد، اما به لحاظ زیبایی بصری محیط شما را تحت تاثیر کابل کشی و داکت ها قرار ندهد، می توانید از این دوربین ها استفاده کنید.
از جمله ویژگی های جالب و خیره کننده ی بهترین دوربین لامپی نیز محل نصب آن و زاویه دید وسیع و 360 درجه ای می باشد. این دوربین در میانه ی سقف ها نصب می شود. بنابراین کاملا قادر است به صورت 360 درجه ای روی همه ی نقاط یک محیط بسته نظارت داشته باشد.


 
تصویر دیده شده از دوربین مداربسته لامپی


تا این جا بعید است که جای نگرانی برای استفاده از این گونه دوربین ها در ذهن شما باقی مانده باشد، بلکه هم اکنون نیاز شما در مورد داشتن اطلاعات جامع پیرامون این دوربین ها کامل شده و تنها نیازمند داشتن اطلاعاتی در مورد نحوه ی خرید آن هستید. از شما دعوت می کنیم تا در بخش بعدی نیز با ما همراه باشید.

 

نحوه ی خرید دوربین مداربسته لامپی

هم اکنون برندهای مختلفی دست به تولید این گونه دوربین ها زده و آن ها را روانه ی بازار فروش کرده اند. اما برای خرید آن ها نیاز است به فروشگاه های معتبر مراجعه کرده و خرید خود را انجام دهید. فروشگاه اینترنتی کارپیما در این راستا آماده ی خدمت رسانی به شما دوستان و ارائه ی انواع دوربین از جمله بهترین دوربین لامپی خواهد بود.   

 


لینک کوتاه :
http://www.kollbe.ir/article/show/2408369
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

بیشتر بدانید
بیشتر بدانید
بیشتر بدانید
با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید