امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403

Tuesday 14 May 2024

معرفی بهترین پزشکان داخلی در کرج

1402/09/07
کد خبر : 2408362
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 241 نفر


انتخاب پزشک داخلی در شهری مثل کرج، دقت ویژه ای را می طلبد؛ چراکه در این کلانشهر در مقایسه با بسیاری از شهرهای دیگر، پزشکان داخلی زیادی فعالیت دارند که این موضوع به همان اندازه که دسترسی را آسان می کند، باعث سخت تر شدن انتخاب می شود. اما از مزایای تراکم پزشک در یک منطقه می توان به شکل گیری رقابت بین آنها اشاره کرد که به تلاش برای به روز بودن و تقویت مهارت ها از طریق مطالعه و علم آموزی می انجامد.
اما پزشک متخصص داخلی چه امراضی را درمان می کند؟ یک پزشک داخلی خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ از طریق چه فاکتورهایی می توان پزشکان یک شهر را رتبه بندی کرد؟ بهترین متخصص داخلی در کرج باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا به عنوان پزشکی حاذق در این شهر شناخته شود؟ چرا برخی از پزشکان نسبت به سایر همکاران خود مراجعان بیشتری دارند؟ در ادامه مطلب ما را همراهی کنید تا به این سؤالات پاسخ بدهیم.

پزشک متخصص داخلی کیست؟

درمان هر بیماری، تخصص مربوط به خود را می طلبد. طیف گسترده ای از بیماری ها با مراجعه به پزشک عمومی به درستی مداوا می شوند. ولی بیماری هایی هم وجود دارند که درمان آنها نیازمند بررسی توسط پزشک متخصص است. از جمله این متخصصین می توان پزشک متخصص داخلی را نام برد که از پرمراجعه ترین متخصصان به شمار می آید؛ چراکه توانایی درمان بیماری های مختلفی را دارد. مراقبت های لازم از بزرگسالان و تشخیص و درمان امراض آنها اصلی ترین وظیفه یک دکتر داخلی است. این پزشکان پس گذراندن دوره 7ساله پزشکی عمومی، دوره ای دیگر را جهت کسب تخصص در زمینه بیماری های داخلی می گذرانند که در پایان آن تبدیل به پزشک متخصص داخلی می شوند.

پزشک داخلی چه بیماری هایی را درمان می کند؟

از آنجایی که این پزشکان برای تشخیص و درمان بیماری ها، دوره های گوناگونی را می گذرانند، این توانایی را دارند که بسیاری از بیماری ها را تشخیص دهند و درمان کنند. از جمله این بیماری ها می توان به مشکلات قلبی و عروقی، خون، کلیه، مفاصل، ریه، غدد درون ریز و هورمونی، گوارش، دستگاه ادراری، اعصاب، دیابت و... اشاره کرد. پزشک داخلی با تشخیص و درمان به موقع بیماری ها، سهم بزرگی در سلامت و بهروزی افراد یک جامعه ایفا می کند.

ویژگی های یک پزشک داخلی خوب

همانگونه که گفته شد، تعدد پزشکان شاغل در این رشته در شهرهای بزرگ، انتخاب را مشکل می کند و به همین دلیل، انتخاب یک متخصص داخلی خوب در کرج کمی پیچیده تر از انتخاب در شهرهای کوچک تر است. با این حال با لحاظ کردن فاکتورهای زیر، می توان بهترین پزشک داخلی در کرج را پیدا کرد.
•    دانشگاه محل تحصیل: از مهمترین مواردی که باید در هنگام انتخاب دکتر داخلی به آن توجه کنیم، دانشگاهی است که پزشک در آن تحصیل کرده است. پزشکانی که مدرک پزشکی خود را از دانشگاه های دولتی اخذ کرده اند، از اعتبار و اقبال بیشتری در بین مردم برخوردارند و نسبت به همکاران خود مراجعین بیشتری دارند.
•    درصد موفقیت درمان ها: یک دکتر داخلی خوب، کسی است که درصد درمان های بالایی دارد. اینکه چه تعداد از بیماران از درمان تجویز شده راضی هستند موضوعی است که در صحبت با بیماران سابق و فعلی پزشک موردنظر می توان به آن پی برد.
•    داشتن سابقه: از مهمترین فاکتورهای لازم در انتخاب پزشک متخصص داخلی، داشتن سابقه و تجربه کافی است. اینکه پزشک انتخابی ما دارای چه رزومه ای است و چند سال سابقه طبابت دارد نکته ای بسیار مهم است که حتماً باید به آن توجه شود.
•    برنامه زمانی مشخص: دسترسی بیماران به آن دسته از پزشکانی که بطور مستمر در یک مرکز درمانی فعال نیستند محدود است. در ثانی گاهاً ممکن است که پزشک مذکور به دلیل تعدد مراکزی که در آنها فعالیت دارد، فاقد انرژی و تمرکز لازم باشد و زمان کافی را به ویزیت بیمارانش اختصاص ندهد که این مسأله در غالب موارد نارضایتی مراجعان را در پی دارد. در طرف دیگر، دسترسی به پزشکانی که برنامه زمانی مشخصی برای حضور در مطب خود دارند، ساده است و بیماران می توانند با سهولت بیشتری به رزرو نوبت و مراجعه به پزشک بپردازند.
•    موقعیت مرکز درمانی: موردی که ممکن است از دید بسیاری از افراد پنهان بماند، موقعیت جغرافیایی مطب پزشک است. اینکه مطب پزشک موردنظر در کجای شهر واقع شده است نکته ای حائز اهمیت است؛ آن هم در کلان شهری مانند کرج که مشکلات ترافیکی زیادی دارد و رانندگان در بسیار از خیابان های آن با مشکل یافتن جای پارک مواجه هستند. دارا بودن امکان دسترسی به وسیله وسایط حمل و نقل عمومی مانند تاکسی، اتوبوس و مترو از دیگر مواردی است که یک امتیاز مثبت برای پزشک به حساب می آید؛ چراکه باعث سهولت مراجعه بیماران می شود.
تشویق بیمار به بهبودی، داشتن اخلاق پزشکی، روابط عمومی قوی، داشتن صداقت با بیمار، رازداری و داشتن قدرت تصمیم گیری از دیگر نکاتی هستند که پزشک انتخابی باید واجد آنها باشد.

انتخاب بهترین پزشک متخصص داخلی در کرج

خانم دکتر آقاجانی متخصص داخلی در کرج از جمله پزشکان خوش نام و باتجربه ای است که سال هاست به عنوان یکی از پزشکان داخلی مطرح در استان البرز و شهر کرج فعالیت دارد. او که در بهترین مراکز درمانی این استان طبابت کرده است، مدرک پزشکی عمومی خود را در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اخذ کرده و پس از آن در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دوره تخصص داخلی گذرانده و سپس در سال 1381 طبابت در شهر کرج را آغاز کرده است.
ریاست بخش همودیالیز بیمارستان مجتمع آموزشی درمانی امام علی، مسئول کلینیک دیابت بیمارستان مجتمع آموزشی درمانی امام علی، معاونت درمانی بیمارستان مجتمع آموزشی درمانی امام علی و فعالیت به عنوان فوکال پوینت علمی دیابت استان البرز از جمله سوابق کاری دکتر آقاجانی است. وب سایت خانم دکتر آقاجانی متخصص داخلی که در جهت سهولت رزرو نوبت و اطلاع رسانی از روزها و ساعات فعالیت ایشان در مطب طراحی شده است، حاوی مطالب و پزشکی بسیاری است تا بیماران بتوانند اطلاعات جامعی را در خصوص بیماری های داخلی کسب کنند.
 


لینک کوتاه :
http://www.kollbe.ir/article/show/2408362
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

بیشتر بدانید
بیشتر بدانید
بیشتر بدانید
با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید